Self Learning Hub

PROEDUS

           Primăria Municipiului București, în baza Hotărârii Consiliului General al Municipiului București cu nr. 471/26.07.2019 privind aprobarea programului ,,Atelierele Excelenței în Educație”, coroborat cu nevoile identificate în sistemul de educație precum: dezvoltarea personală, îmbunătățirea cunoștințelor și perfecționarea educațională a elevilor din Municipiul București care doresc inițierea în diverse domenii de interes și de utilitate, venind în completarea cunoștințelor și deprinderilor dobândite în școli și licee, dar și având în vedere situația specială în care se află Bucureștiul din cauza depistării cazurilor de coronavirus, prin Centrul de Proiecte Educaționale și Sportive București – PROEDUS implementează una dintre cele mai inovative și interactive platforme de e-learning – www.hubproedus.ro, ce face parte din proiectul ,,Self Learning Hub” din cadrul programului ,,Atelierele Excelenței în Educație”,    la care pot avea acces zeci de mii de elevi bucureșteni. Este vorba despre activități pe care aceștia le pot derula fără a fi expuși unor factori de risc, prin petrecerea timpului în colectivitate.

           Având în vedere istoricul și experiența anterioară în organizarea de proiecte educaționale pe parcursul întregii activități a Centrului de Proiecte Educaționale și Sportive București – PROEDUS, se constată din ce în ce mai mult nevoia petrecerii timpului elevilor împreună cu părinții, într-un mod productiv, constructiv și distractiv pentru a crea o mai bună comunicare între aceștia. Proiectul Self Learning Hub răspunde acestei nevoi prin lansarea unei platforme digitale inovative accesibile, anul acesta așteptându-ne la o creștere semnificativă a numărului de participanți față de anul anterior.

           Evoluția exponențială în domeniul informatic din ultimul deceniu a determinat apariția și dezvoltarea a numeroase instrumente IT utile procesului didactic și implicit, dezvoltarea mai multor platforme de e-learning, care au devenit tot mai familiare profesorilor și elevilor.

           Generic învățarea prin e-learning poate fi definită ca o învățare la distanță într-un mediu educațional evolutiv și bazat pe colaborare, care îmbină metodele didactice tradiționale cu metode bazate pe mijloace IT și având ca obiectiv creșterea performanțelor individuale ale tinerilor. Învățarea prin e-learning se bazează pe o predare modernă, într-o altă modalitate decât cea clasică, mult mai atractivă și în care un rol important îl au consolidarea cunoștințelor și evaluarea, realizate într-o manieră atractivă și adaptabilă nevoilor, atât a celor care dirijează învățarea, cât mai ales a elevilor sau studenților.

           S-a dovedit pe baza studiilor și proiectelor experimentale că utilizarea e-learning împreună cu tehnologiile informației și comunicațiilor oferă posibilitatea îmbunătățirii semnificative a procesului educațional. În prezent, e-learning-ul a devenit o alternativă viabilă la metodele tradiționale de educație, astfel că a fost adoptat de către multe dintre unitățile de învățământ, mai ales datorită avantajelor oferite de posibilitatea instruirii continue sau de cele legate de larga aplicabilitate în cadrul organizațiilor cele mai diverse. Studiile de specialitate publicate în ultimii cinci ani arată o creștere continuă a utilizării e-learning în cadrul organizațiilor.

           În prezent, platforma oferă peste 2000 de ore de învățare, din 10 domenii diferite, în mediul online:

  • Limbi străine (Engleză, Franceză, Germană, Spaniolă și Italiană)
  • Management ( Managementul afacerilor, Management de proiect si leadership)
  • Dezvoltare personală (Public speaking, Învață să înveți)

Participanții pot accesa oricare dintre cursuri în funcție de vârstă, nivel de pregătire și preferință.

Tot în cadrul platformei, propunem, ca activitate alternativă de învățare,  proiectul „Job de viitor”. Profesioniști în diferite domenii le oferă elevilor o perspectivă asupra pieței muncii din prezent și viitor, dar și consiliere și orientare în carieră.

           Statisticile arată că 5 din10 absolvenți de liceu au dificultăți în a-și alege facultatea, iar obiectivele principale ale sesiunilor de consiliere țin de autocunoaștere. Elevii de liceu vor învăța să evalueze caracterici și competențe personale, relevante pentru piața muncii, să acumuleze informații referitoare la dinamica meseriilor, să exploreze și să evalueze toate opțiunile pentru alegerea corectă a ocupației profesionale și, ulterior, să își poată stabili pe termen scurt, mediu și lung implementarea unui plan de acțiune.

           Pe platformă vor exista sesiuni video care pot fi sursă de inspirație pentru elevi în alegerea carierei potrivite. Domeniile abordate sunt actuale și de impact pe piața muncii în prezent, dar si pentru următorii 10 ani:

  • Muzică & Management muzical
  • Securitate cibernetică
  • Sănătate tehnologizată
  • Sport
  • Actorie
  • Radio & Public speaking public
  • Influencer & Social media,
  • PR & Comunicare
  • Web design
  • Meserii tehnologizate
  • Antreprenoriat.

           Prin această platformă, ne propunem să angrenăm un număr cât mai mare de elevi la nivelul Municipiului București, dar și activități de interes pentru copii și adolescenți, un concept integrat de învățare aliniat nevoilor educaționale. Încurajăm, de asemenea, colaborarea dintre părinti, copii și cadre didactice pe parcursul întregului proces de învățare.

           Platforma va fi actualizată constant, în perioada următoare, cu diverse activități non-formale, cursuri, jocuri, fie înregistrate, fie în regim de live streaming, susținute de cei aproape 1.000 de profesori bucureșteni înscriși în programul „Profesor Voluntar PROEDUS 2.0”, singurul program de voluntariat dedicat cadrelor didactice, la nivel național și european.

Accesul la toate informațiile de pe platformă va fi liber și disponibil în orice moment: www.hubproedus.ro.

Părerea dumneavoastră pentru noi contează foarte mult, motiv pentru care vă invităm să răspundeți la câteva întrebări, cu scopul de a îmbunătăți în permanență activitățile noastre.

Nume Email
1. Ati participat vreodata la activitatile PROEDUS?
2. Ati participa la acest proiect?
3. Ce imbunatatiri credeti ca ar merita acest proiect?
4. Ce tipuri de activitati/ateliere v-ar placea sa desfasurati in cadrul acestui proiect?
5. Ce ați vrea să ne spuneți și nu v-am întrebat?