De data această Palatul Naţional al Copiilor şi-a propus un proiect cu o tematică mai delicată. În perioada 1 noiembrie-7 decembrie s-a desfăşurat un studiu care priveşte integrarea socială a copiilor. Acest lucru s-a realizat deoarece s-a observat o mai mare inhibare a elevilor în ultimul timp provenind probabil din alocarea unui timp foarte îndelungat utilizării calculatorului sau din alte motive.

Studiul s-a concentrat şi pe descoperirea unei eventuale dezinhibiţii dacă elevii participă la activităţi extraşcolare. Cursurile, taberele, cercurile de lectură ar trebui să îi pună pe copii în mai multe contexte de socializare şi acest lucru ar trebui să determine pe termen lung o atitudine mai prietenoasă şi o deschidere mai mare către acceptarea unor oportunităţi.

600 de chestionare au fost împărţite elevilor din ciclul gimnazial atât celor care întreprind activităţi extracurriculare, cât şi celor care merg doar la şcoală, băieţi şi fete în număr egal.

Sperăm ca rezultatele să vină că un ajutor pentru părinţi şi profesori în vederea dezvoltării elevilor.